zondag 23 oktober 2011

eerste blog


Na  vele blogs te hebben bekeken, besloot ik dat het er maar eens van komen moest, mijn eigen blog. Normaal krijg ik alle hulp van manlief. Hij zorgt voor alle technische voorwaarden. Maar dit keer wilde ik alles zelf regelen. Dit koste mij wel wat tijd en moeite. Veel van deze vaardigheden beheers ik niet. Veel van de blogs die ik bekeken heb zijn van blogspot.com. Hier dus maar mee begonnen. Al doende krijg je de vragen, welk mailadres ga je gebruiken. Met welke naam onderteken je? Hoe ga je de blog noemen?
 Een naam kiezen was in eerste instantie nog niet zo eenvoudig. Elke keer dat je iets bedenkt, blijkt dit al voor te komen. Het brengt herinneringen boven aan de tijd dat je namen bedacht voor de kinderen.  Uiteindelijk bleek het toch heel eenvoudig te zijn.
Waar denk je aan? Waar ben je mee bezig? Waar moet het over gaan?
Het is geworden Herbs & Honeybees. In het Engels, omdat dit wel leuk klinkt. Misschien had ik er nog bij kunnen zetten en andere zaken, of en zo. Maar niet dus.

Vrijdagavond kwam onze oudste dochter thuis. Vol enthousiasme liet ik de titel van mijn blog zien.
Soms is mijn oudste dochter mijn grootste fan. Maar dit keer kon ze mijn enthousiaste niet delen. Waarom in het Engels? Je kunt toch helemaal geen Engels. Nou, antwoordde ik, het klinkt toch leuk, anders dan kruiden en honingbijen. Kan ik altijd nog kijken of ik internationaal wordt.
Ja dat is zo, laat maar. En daarmee was alles over deze blog dan weer besproken.

Geen opmerkingen: