dinsdag 1 mei 2012

Voorjaar

Het was de laatste dagen prachtig weer, het voorjaar komt eraan. Druk geweest met het voorbereiden van de moestuin.
We zijn druk in de weer geweest, we hebben een terrrasje gelegd en een stalletje gebouwd.
Bij de sloop hadden we leuke oude glazuurde pannetjes gehaald, jammer maar ze waren net niet de goede maat.
We konden ook wat nieuwe pannen krijgen, dus hebben we ze hiervoor geruild. Nu liggen er nieuwe pannen op. Misschien smeer ik ze wel in met mos, krijg je er zo'n doorleefde moslaag op.

Maar we vonden het stalletje nog wel wat wankel. Ook wilde ik de zijkanten liever dicht hebben. Bij een dorpsbewoner zag ik een container in de tuin staan, met hierin een gesloopte schutting. Het waren mooie planken, echter wel wat groenig van de alg. Ik vroeg aan de man of ik het hout mocht hebben, dit vond hij geen probleem. Dus ik de handel naar huis gebracht en verzaagd. Ik ben de planken met schoonmaakazijn te lijf gegaan en na het drogen zag het hout er uit als nieuw. Als de beste man dit geweten had, had hij de schutting misschien niet eens weggedaan. Om de bijenkasten nog beter te beschermen tegen de weersomstandighedenen de stal nog stabieler te maken, hebben we de voorzijde uiteindelijk ook maar deels met hout bedekt.
Al zeg ik het zelf, het is een mooie stal geworden. Alles van gerecycled hout. Laat de bijen maar komen. Best spannend hoor.


Geen opmerkingen: