zondag 27 mei 2012

Een reuze naald


Onlangs kwam ik deze reuze naald tegen. Waar het voor bedoeld is weet ik niet, het lijkt een naald om visnetten mee aan elkaar vast te maken. De prijs was 30 eurocent, dus leek het me een leuke koop. Niet dat ik visnetten wilde maken, maar je weet nooit waar zo’n ”naald” handig voor is. Misschien voor een van Marretjes prehistorische bezigheden, zoals het aan aan elkaar te maken van huiden.
Thuis gekomen showde ik mijn vondst. Volgens mijn kinderen heb ik dan een grote grijns op mijn gezicht, een met de blijdschap van een kind, die een speelgoedje heeft gekregen. Sneller dan ik dacht had ik een doel voor mijn naald gevonden. Rond mijn bijenstal moesten nog wat windnetten geplaatst worden. Al zoekende heb ik deze gevonden bij de fouragehandel Houtman te Boskoop. Deze netten kun je spannen door lijnen , als het ware door het net heen te rijgen en vast te zetten aan palen. U raad het al, hierbij kwam mijn reuze naald goed te pas. Wederom zat ik met een grijns op mijn gezicht, in geen tijd had ik de lijnen door het net geregen.


Geen opmerkingen: