zondag 23 september 2012

83.000 volgers.

Na drukke tijden,wordt het eindelijk eens tijd om weer eens wat te schrijven.
Mijn collega zijn zoon heeft een twitter account waarop hij allemaal oneliners plaatst. In de vakantie brak er paniek uit. Hij zei, Pap ik heb Wi-Fi nodig. Maar pap dacht, ja hoor, doe maar even zonder. Maar pap, ik moet wat op mijn twitter account plaatsten, als ik dat niet doe, dan raak ik mijn volgers kwijt. Afijn, pap komt er achter dat het toch wel een serieuze zaak was, voor zijn zoon althans en stemt toe. Het aantal volgers dat hij heeft, stijgt gestaag. Hij krijg serieuze aanbiedingen om zijn account over te kopen. Had hij enkele weken geleden nog rond de 70.000 volgers, hij heeft er nu al meer dan 83:000. Hij heeft al enkele tientjes verdiend aan geplaatste advertenties. Dus toen de vakantie om was, zei ik tegen man lief; “Ik moet nodig een stukje schrijven, anders raak ik mijn volgers kwijt”. Spijtig voor mij heb ik er geen 83:000 volgers. Bijen heb ik wel, nog geen 83:000, maar mijn volkjes groeien wel.








Terug van vakantie is het leven drukker dan ooit.Natuurlijk ben ik benieuwd hoe het met de bijen gaat, dus zodra er een goed moment is maak ik de kasten open. In de linkerkast, kast B, is er volop bedrijvigheid. Er is veel broed en de bijen vliegen af en aan me stuifmeel. Het lijkt er op dat de koningin, door het suikerwater dat ik net voor de vakantie heb aangeboden, een extra zetje heeft gekregen om broed aan te maken. Er hangen nog steeds twee sluitblokken in de kast en ook de aangeboden kunstraad is niet uitgebouwd.
Voor het op vakantie gaan, heb ik beiden kasten met mierenzuur behandeld. Ik heb gekozen voor de sponsmethode en bij beide kasten de sponsdoekjes boven in de kast gelegd. Ik heb per kast 30 ml. mierenzuur laten verdampen. Doordat de vakantie ertussen zat, weet ik niet hoeveel effect het mierenzuur heeft gehad. In de la zie ik nog wel enkele dode vrouwelijke mijten liggen, ik weet echter niet hoeveel de dagelijkse mijtenval is.

Geen opmerkingen: